NiclasMartinssons JohanOlesen AndreasÅgren RichardRydell

SAS <33333 (ironi) (skoj)

Okayyyyy, såhär ligger det till

Halvvägs över atlanten bestämde sig SAS för att tekniken inte funka och vi var tvungna att vända.
Tillbaks i Köpenhamn stod vi i kö i XXXXXXXXXXX antal timmar. Sen skickade dem iväg oss med busslast till lyrre hotellet Radisson SAS. Gratis dricka, gratis käk, gratis hotellrum.. whaevaah

En sas-tant bokade om hela flygningen så nu flyger vi 09.05 imon från Köpenhamn - straight to Frankfurt, vidare till Calgari och slutligen till Vancouver. Framme 17.40 lokal tid nyårsafton. Där har vi varken boende eller transport..

Hämtas upp från hotellet 06 imon.. nu dricker vi carlsberg med nya vänner

SHUUUULULU

Hello/Goodbye

YOYOYOYOYOYO

BOOM! 7 timmar och 28 minuter till avgång!

Imorgon 10.30 ställer vi siktet på Oh Canada!
Såhär tillbringar vi morgondagen: Flyger först till köpenhamn, chillar där i 5 timmar, sen blir det långflyg till O'hare Airport Chicago - världens näst största flygplats, där vi har 3 timmar på oss. Slutligen flyger vi mot Vancouver och landar där 23.30 lokal tid (08.30 svensk tid.. doooh). Där kommer Gary stå och vinka åt oss, han som vi kirrat boende av. Han kör oss sedan till ett hotell i Vancouver där vi crashar första natten.
Sedan.. våldgästar vi Whistler

Förhoppningsvis får vi möjlighet att uppdatera under resan sååååå stay mfkin TUNED!

Nu ska jag sova, herrrrå

/ J

YO!

Det närmar sig, 12 dagar kvar nu!
Mitt knä har helt gett upp och går inte att stödja på, trots att det var en och en halv vecka sen krashen. Svullet och sjuka smärtor..
Varit på akuten idag men ortopeden där visste inte vad det kunde vara för fel. Ska börja med sjukgymnastik på måndag, annars ska jag vara helt och totalt sängliggande.
Orolig över Whistler.. DEPP!

Liten edit jag slängt ihop av de vi fick filmat i min trädgård en kväll innan allt fuckade upp sig. C-CH-CHECK IT OUT!

/Johan

Stora Holm bamalam

Här är en liten video från i lördags när vi körde på Stora Holm

Stora holm bamalam from Johan Olesen on Vimeo.

Medgångar och motgångar

Har blivit mycket snowboard senaste veckan. Kommit uppemot 20-30 cm snö i Göteborg, helt ovanligt! Börjar sakta töa bort nu tyvärr.

Vi körde lite på min setup i början av veckan. Richard fick ett ordentligt Americas-funiest-homevideos-hugg på röret och planta det rakt mellan benen. Hans bästa vän klara sig med lindriga skador men revbenen fick en smäll och förmodligen en spricka. Därför fick han chilla lite på det första dagarna.

I tisdags byggde vi en kick vid en av skolorna i Torslanda. Körde på den i några timmar och hade sjukt roligt. Slutade med att jag landade på mitt knä som jag har en gammal skada i. Svullnade upp rejält och kunde knappt stödja på det. Samma kväll fick jag en lapp från röntgen av knät jag gjorde för några veckor sen där det stod att jag har en benbit som har lossnat under knäskålen, blir en friktion och det är därför jag har haft ont så länge. Läkaren uppmanade mig till att ta det lugnt i 12 veckor, sedan börja hos sjukgymnast och invänta en operation.
FUCK THAT

I fredags kändes knät bättre så jag och Freddie drog till Liseberg och körde lite boxar, ensamma på stället och köttade på i 4 timmar, superniize! På kvällen fuckade knät upp sig igen

Idag drog vi trots det till Stora Höga motorcrossbana där Freddies polare hade byggt två riktigt sjuka gap-hopp med grävskopa där vi fick ta fart genom att dra med wakeboardlina bakom hans bil. Funkade riktigt smooth trots att det var slushy snö idag och det slängdes en del backflips mm. Byggde även en mini setup med två mindre hopp och ett stort pvc rör.

Nu är mitt knä större än hip-hop och gör mer ont än lena ph.
Insåg precis att min iPhone fått en vattenskada och högtalaren gett upp.

Nitton dagar till whistler - trasigt knä, trasig iPhone och arbetsvisumen har tagit slut.. det går bra nu

Mini-setupen

G-g-g-gaps!

THUG LIFE HÄNDISH BROSHAN!?!?!

/ Johan

Shulululu!

Du har tjatat

Du har gråtit

Du har längtat

Väntan är över, dags för en första update!

Vi är alltså fyra b-boys i åldern 19-21 som ska hänga ut den i Whistler några månader över vintern och våren. Alla är vi uppväxta i Torslanda, en förort till Göteborg (gangzta), där snötillgången är jämförelsebart med Peter Jihdes komik.. unexistent! Då känns Whistlers 18 meter snö per säsong betydligt mer bekvämt.

Här på bloggen kommer vi dumpa videos om all skit som går ner, bilder, edits från backen och updates om vad vi gör. Allt postas utan fyllefilter aktiverat!

Flyget avgår den 30 december klockan 09.30 från Landvetter flygplats. Innan det kommer uppdateringarna inte bli så frekventa men vi kommer ändå bjuda på lite försäsongs shred då västkusten fått sitt första dump på några centimeter och min trädgård har uppdaterats med en SWEET mini setup!

Lägg till bombdotcom.blogg.se som startsida i din webbläsare och stay tuned!

Lite bilder vi tog häromdagen